Pytania :)

Zostałam oTAGowana przez Etę i za co oczywiście bardzo dziękuję ;)

Zasady:
1. Każda otagowana osoba musi odpowiedzieć na swoim blogu na 11 pytań przyznanych im przez ich "Tagger'a"
2. Następnie wybrać 11 nowych osób do tagu i zadać im 11 pytań.
3. Nie powinno się tagować ponownie osób, które już są brały udział w zabawie.

Pytania od Ety:
1. Seria o Potterze czy Saga "Zmierzch"? Oczywiście, że Harry Potter ;) Zmierzch owszem przeczytałam, obejrzałam. Kiedyś zachwyt był potem przeminął, ale nie należę do antyfanów. Jednak Harry'ego uwielbiam niezmiennie od wielu, wielu lat i w moim przekonaniu, pod wieloma względami nic nigdy nie będzie w stanie go zastąpić.
2. Kryminał czy romans?
Nie pogardzę i jednym, i drugim jeżeli są warte uwagi.
3. Film wojenny czy obyczajowy?
Obyczajowy. Jednak podobnie jak w powyższym pytaniu, dobry film wojenny również mogę obejrzeć.
4. Historia czy biologia?
Ciężko wybrać. Jestem w klasie humanistyczno-historycznej więc wybór powinien być prosty. Z historii ciekawią mnie tylko pewne okresy, podobnie jak z biologii najbardziej lubię anatomię człowieka. Czasami bywa tak, że wolę biologię, czasami historię. Ale chyba jednak częściej wybieram historię.
5. Argentyna czy Indie?
Raczej Argentyna.
6. Ciasto domowej roboty czy kupny placek?
Nie przepadam zbytnio za ciastami i plackami, ale jeśli już to oczywiście, że domowej roboty.
7. Woda mineralna gazowana czy niegazowana?
Niegazowana ;)
8. Biblioteka czy księgarnia?
Księgarnia!
9. Metallica czy Michael Jackson?
Słucham różnej muzyki, jednak przede wszystkim rocka. Ale na to pytanie nie odpowiem, bo lubię zarówno Metallicę, jak i Michaela Jacksona.
10. Domek z ogródkiem czy apartament w wieżowcu?
I znowu mam dylemat. Mieszkam w domu z ogródkiem, ale z wielką chęcią przeprowadziłabym się do miasta. Apartament w wieżowcu byłby idealny, gdybym tylko mogła raz na jakiś czas wpadać do swojego domu na wsi.
11. Jesień czy wiosna?
Każda pora roku jest inna, każda ma swoje zalety. Wiosną wszystko budzi się do życia, jesień mieni się przepięknymi kolorami. Ale wolę wiosnę, bo od niej już niedaleko do lata i wakacji ;)


Pytania od Justilli:

1. Polski czy matematyka? Zdecydowanie polski!
2. Książki w narracji pierwszo- czy trzecioosobowej? Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, więc chyba nie potrafię udzielić odpowiedzi. Wszystko zależy od samej książki. Jeśli chodzi o narrację pierwszoosobową gdy bohater, który jest narratorem nie przypada mi do gustu wolałabym zastąpić go trzecią osobą. Jednak gdy główny bohater mi nie przeszkadza, nie mam nic przeciwko poznawaniu wydarzeniom z jego punktu widzenia.
3. Wampiry,wilkołaki, etc. czy zwyczajni ludzie? Lubię zarówno bohaterów paranormalnych jak i zwykłych ludzi. Chyba nie umiałabym zrezygnować z żadnego rodzaju bohaterów bo gdy czytam pod rząd kilka opowieści paranormal mam potem ochotę od nich odpocząć i sięgam po coś o zwyczajnych ludziach; i na odwrót.
4. Ekranizacja książki jako film czy serial? Film. Chociaż weźmy na przykład "Pamiętniki wampirów" są serialową ekranizacją książki ale w tym przypadku ich tak nie traktuję, bo jak dla mnie za bardzo różnią się od książki, poza tym serial uwielbiam a książka jest dla mnie mocno przeciętna. Jest jeszcze Plotkara, ale jeśli o nią chodzi miałam do czynienia tylko z serialem, który uwielbiam pomimo, że od jakiegoś czasu już nie jest tym czym był kiedyś... Ale porównując to z ilością ekranizacji filmowych, którą się w życiu naoglądałam, odpowiedź nadal pozostaje taka sama ;)
5. Zakładka do książki czy zaginanie rogów? Oczywiście, że zakładka!
6. Proza czy wiersz? Proza.
7. Cukierki czy lody? Raczej lody.
8. Morze czy góry? Nie potrafię wybrać pomiędzy tymi dwoma rzeczami. Każde kocham za co innego.
9. Wakacje/urlop w Polsce czy za granicą? Swoje wakacje spędzam w Polsce, ale gdybym tylko miała taką możliwość chętnie zwiedziłabym kawałek świata.
10. Bałagan czy porządek? Jeśli mam być szczera, a na tym ta zabawa właśnie polega, to... bałagan ;) Nie mam nic przeciwko porządkowi ale po prostu nie potrafię go utrzymać przez dłuższy czas, a dobrze się czuję w moim artystycznym nieładzie ;)
11. Bon na 200 złotych do Empiku czy H&M? Empik, empik i jeszcze raz... EMPIK :)

Nie bardzo jestem zorientowana od jak dawna ta zabawa trwa, kto już został otagowany, a kto nie, więc ciężko byłoby mi znaleźć aż 11 takich osób i zgodnie z punktem 3 zasad tej zabawy,nie chcąc wprowadzać niepotrzebnego zamieszania, ja swoich pytań zadawać nie będę ;)
_____________________________________________________________________________

Mam do Was małą prośbę o pomoc. Chciałabym włączyć na tym blogu możliwość odpowiadania na komentarze. Znalazłam w internecie informacje, że w ustawieniach lokalizacja komentarzy musi być osadzona w wątku, a kanał bloga 'pełny'. Mam ustawione właśnie w ten sposób jednak nic się nie zmienia, odpowiadania na komentarze jak nie było tak nie ma. Zaczyna mi to już delikatnie działać na nerwy więc jeśli ktoś byłby tak dobry i wytłumaczył mi jak to uruchomić, byłabym dozgonnie wdzięczna :)


EDIT: Pokombinowałam trochę z szablonami na blogu i ostatecznie nie zmieniłam tego, który miałam do tej pory ale musielibyście widzieć moją minę gdy nagle zobaczyłam, że pojawiła się możliwość odpowiadania. Nadal nie wiem co było wcześniej nie tak, ale cieszę się, że mam to już z głowy.

I jeszcze jedno małe pytanie. Co sądzicie o zawijaniu tekstu? Wolicie aby recenzje było widać w całości od razu na stronie głównej bloga, czy tylko ich początki, ale za to większej liczby recenzji?

Wczoraj, a właściwie dzisiaj w nocy skończyłam czytać "Łaskę utraconą" i jutro postaram się napisać jej recenzję.

9 komentarzy:

  1. Ja wybrałabym chyba Indie i wodę gazowaną. :)

    A co do odpowiadania na komentarze.. to nie wiem. Ale kiedyś gdzieś słyszałam, ze trzeba mieć podstawowy szablon z blogspotu? Nie wiem, serio :D Może inni będą wiedzieć :D

    No i ja wolę,żeby od razu cała recenzja się pojawiała, bo denerwujące jest klikanie w czasie czytania ,,czytaj więcej'' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe odpowiedzi :)
    co do widoku recenzji, to mi osobiście jest to zupełnie obojętne
    sama na blogu stosuję zawijanie, żeby więcej było na stronie głównej widocznych recenzji/notek z ostatniego czasu

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy wszystkie odpowiedzi takie same, oprócz ostatniej - ja zdecydowanie wolę wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi ciekawe i chciałoby się rzec: dyplomatyczne ;) Ja zdecydowanie Indie, placki domowej roboty, historia i domek pod miastem ;)

    Co do komentarzy - pojęcia nie mam co z tym fantem ;)

    Wolę całe recenzje niż zawijanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś próbowałam ustawić odpowiedzi do komentarzy, ale z tego co się dowiedziałam, nie każdy szablon ma tę możliwość. Trochę to głupie, ale cóż...

    Ciekawe odpowiedzi. Czekam na recenzję "Łaski utraconej" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że dołączyłaś i moje pytania. Szczerze mówiąc, zdążyłam już zapomnieć kogo otagowałam :)

    Naprawdę, udało ci się ustawić odpowiedzi? Kurczę, a znając mnie jakbym zaczęła kombinować to bym bloga usunęła, a nie ustawiła odpowiedzi na komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może u Ciebie też wystarczy tylko zmienić szablon na inny, a potem z powrotem na ten sam? Ja tak mniej więcej zrobiłam i jakimś cudem się udało, chociaż nie mam pojęcia co ma jedno z drugim wspólnego ;D

      Usuń
  7. Gdybym miała taki bon na 200 zł...

    OdpowiedzUsuń

Komentarze

Copyright © 2014 sekrety książek , Blogger